Kennismaken

Groene school

IMG_8200

Obs Oosterschelde bevindt zich aan de rand van het dorp, in een groene omgeving. Werken in de natuur is voor ons vanzelfsprekend. Het is goed voor de zintuigen, motoriek, concentratie, denkvermogen, creativiteit en sociale ontwikkeling. Binnen ons onderwijs zorgen we ervoor dat onze leerlingen zo veel mogelijk met de echte natuur in aanraking komen.

Wij zorgen ervoor dat leerlingen spelenderwijs kennismaken met natuur, planten, dieren, milieu, ecosystemen, duurzaamheid en energie. Hierbij stimuleren wij onderzoekend gedrag. Net als bij de creatieve vakken, waarbij onze leerlingen zich leren te uiten, kritisch leren denken en vrijheid ervaren.

Groen belevenisplein

Op de Oosterschelde kunnen de kinderen veel buiten zijn, onbevangen de natuur ontdekken en vrij spelen. Aan de zijkant van het schoolplein bevindt zich een groen belevenisplein. Hier kunnen kinderen in bomen klimmen, zich verstoppen onder de struiken en in aanraking komen met modder… vies worden mag best! De oudere kinderen spelen en hebben de ruimte op het grote grasveld naast de school, onder de watertoren.

Natuurouders

Op onze school hebben we een aantal enthousiaste ouders die graag bij willen dragen aan natuureducatie. Zij zijn als natuurouder opgeleid door de gemeente Tholen. Ze ondersteunen de leerkrachten, kunnen gastlessen geven of begeleiden geweldige buitenactiviteiten. Denk aan een natte laarzentocht, vogels spotten of een zeehondensafari. Wij zijn onze natuurouders dankbaar!

Creatieve middagen

Iedere vrijdag hebben we een creatieve middag op school. De kinderen komen dan in aanraking met ambachtelijke vaardigheden zoals figuurzagen, papier-macheeën en solderen. Ze leren verschillende technieken en met gereedschappen omgaan, en passen dit toe in hun eigen werkstuk. Vindingrijkheid, probleemoplossend vermogen en verbeeldingskracht worden hierbij gestimuleerd, waardoor jonge uitvinders en producenten geboren worden.

Maak kennis met het team van De Oosterschelde

Onze missie en visie

Obs Oosterschelde staat voor een open verbinding met leerlingen, ouders en leerkrachten. We zijn er voor elkaar en helpen elkaar waar we kunnen. We zijn betrouwbaar, doen wat we zeggen en zeggen wat we doen.

Aanmelden kennismaking

Ben je benieuwd naar onze school en wil je meer weten? Kom dan eens langs voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding! We vertellen je graag alles over onze school en nemen de tijd om je vragen te beantwoorden.