Welkom bij Obs Oosterschelde

De Oosterschelde is een fijne, gezellige dorpsschool voor openbaar onderwijs in Scherpenisse. Iedereen is hier welkom en gelijkwaardig. Dat zorgt voor een mooie mix van culturen en achtergronden. Iedereen mag er zijn en samen zijn we verantwoordelijk voor de hele school.

De school telt rond de 48 leerlingen, verdeeld over twee units. Unit 1 is voor groep 1 t/m 4 en unit 2 is voor groep 5 t/m 8. Bij binnenkomst valt de rust tijdens het werken op, net als de gemoedelijke sfeer.

Samen en vertrouwd

Wij zijn een kleinschalige school, waar iedereen elkaar kent. Kinderen, ouders en leerkrachten werken samen, leren samen en helpen elkaar. Voor ons is dit heel normaal. Tegelijkertijd beseffen we dat ons zeer veilige pedagogische klimaat bijzonder is. Het is de kracht van onze school en daar zijn we trots op!

Onderwijs op maat

Ieder kind geven wat het nodig heeft, dat vinden wij belangrijk. Plezier beleven in spelen en leren staat voorop. Binnen ons unitonderwijs bieden we onderwijs op niveau en werken we met een innovatief onderwijsconcept. De goede leerresultaten zijn daarvan het gevolg.

Onderzoekend en bewegend leren

Een tijd van vernieuwing vraagt om modern onderwijs. Onze kinderen ontwikkelen zich door samenwerkend, onderzoekend en ontwerpend te leren. ICT maakt daar deel van uit. Eigenaarschap over hun eigen ontwikkeling maakt de betrokkenheid groter. Ook zoeken wij steeds de balans tussen lessen waarbij volledige concentratie vereist is en bewegend leren.

Groene school

Obs Oosterschelde bevindt zich aan de rand van het dorp, in een groene omgeving. Onze kinderen kennis laten maken met de natuur is een belangrijk deel van ons onderwijs. Onze natuurouders helpen daarbij. Daarnaast is het ontwikkelen van creativiteit iets waar wij wekelijks mee bezig zijn. Vindingrijkheid, probleemoplossend vermogen en verbeeldingskracht worden hierbij gestimuleerd, waardoor jonge uitvinders en producenten bij ons geboren worden.